Jak vybrat nejlepšího makléře a jak dobře prodat nemovitost – NEZÁVISLÝ REALITNÍ MAKLÉŘ – DAGMAR BÁČOVÁ

Jak vybrat nejlepšího makléře a jak dobře prodat nemovitost

Jak prodat nemovitost bez realitky?
Srpen 26, 2019
ČR: OBJEM HOTELOVÝCH INVESTIC DOSÁHL REKORDU
Září 4, 2019

Jak vybrat nejlepšího makléře a jak dobře prodat nemovitost

Jak vybrat nejlepšího makléře a jak dobře prodat nemovitost

Jak si ověřit důvěryhodnost makléře?

Prodej či nákup nemovitosti je pro mnoho lidí životní událost, se kterou nemají zkušenost. Jak  postupovat při výběru makléře a nenaletět podvodníkovi?

Činnost realitních makléřů je v současnosti volnou živností, takže se jich na trhu pohybují tisíce. A skutečně platí, že kvalita jejich služeb výrazně kolísá, od špičkového servisu až po jednání na hraně zákona. Proto doporučuji obezřetnost. Pokud se rozhodnete oslovit profesionálního makléře, měli byste se zajímat o jeho zkušenosti, vyhledat si jeho reference od jiných klientů a zeptat se na jeho vzdělání v oblasti realit. Prověřené a kvalitní realitní makléře sdružuje v České republice Asociace realitních kanceláří. Členství v této asociaci je proto důležitým vodítkem. Naopak varuji před všudy přítomnými reklamními poutači nebo plachtami na kdejakém nehlídaném zábradlí. Ty o kvalitě propagovaného realitního makléře nevypovídají vůbec nic. Cílem vzájemné spolupráce je, aby nákup nebo prodej vaší nemovitosti proběhl rychle, bezpečně a za dobrou cenu, takříkajíc na klíč a s maximálním prospěchem pro klienta.

 

Je lepší vybrat makléře z velké realitní firmy nebo samostatně fungujícího makléře. Je mezi nimi a stylem jejich práce výraznější rozdíl?

Určitě není, záleží na jeho profesionalitě a osobním přístupu ke každému klientovi a ke každé nemovitosti. Samostatný makléř neodevzdává velkou část provize od klienta realitní kanceláři, proto si může dovolit více investovat do klienta, tzn. lepší prezentace a širší inzerce nemovitosti.

 

Kdo připravuje smluvní dokumentaci?

Dalším důkazem profesionální práce makléře je fakt, že makléř vždy spolupracuje s advokáty. Pokud vám nějaký makléř tvrdí, že vše zvládne sám, anebo využije již existující vzory smluv, je to jasná indicie, abyste zvolili jiného makléře. Levní rádoby makléři – meloucháři píšou smlouvy sami a bohužel jich není málo. Smlouvami se to hemží i na internetu a může se na první pohled zdát, že je to dobrý a levný způsob k jejich získání. Jenže pokud už sám o sobě není takový vzor vadný, neodbornou úpravou se vadným v devadesáti procentech případů stává.

 

Jak stanovit cenu při prodeji či nákupu nemovitosti? Stačí se podívat na realitní servery a porovnat vlastní nemovitost s podobnými v okolí?

Reálnou cenu vzhledem k času a místu prodeje může stanovit jen profesionál, který se na trhu pohybuje dlouhodobě, má za sebou již více úspěšných akcí, přístup k cenovým mapám a spolupracující kolegy, se kterými může cenu konzultovat. Na zkušené realitní makléře se o radu obracejí  notáři i znalci v oboru, protože jim pouhý výpočet ke stanovení reálné tržní ceny nestačí.

 

Jak připravit nemovitost k prodeji?

Příprava nemovitosti k prodeji začíná tzv. homestagingem, kdy se aranžuje a upravuje interiér. Případně makléř doporučí provést i drobné opravy nemovitosti. Tyto úpravy a opravy nemovitosti  (homestaging) velmi pomohou zvýšit její kupní cenu.

Správná prezentace nemovitosti rozhodně neznamená pár fotek pořízených mobilním telefonem.  Je naprosto běžné, že fotodokumentaci a případně video prezentaci vytvoří profesionál. Makléř pak namluví komentáře, které jsou současně i v titulcích pod video prezentací. Ne vždy je totiž  vhodné a možné si pustit zvuk. Dále je třeba natočit a vyfotit letecké záběry nemovitosti pomocí dronu. Případný zájemce pak vidí  lokalitu, kde se nabízená nemovitost nachází a  může se lépe rozhodnout, zda je nemovitost podle jeho představ.

Jak správně nabízet a inzerovat nemovitost?

Profesionální makléř nespoléhá jen na inzerci na realitních serverech. Nemovitosti propaguje i na sociálních sítích (Facebook, Linkedin, Instagram apod.) Dražší nemovitosti profesionál nabízí pomocí PPC reklamy. PPC reklama je velmi účinná a zvýší povědomost o prodávané nemovitosti minimálně 10 x, oproti běžným realitním serverům. Tento fakt způsobí, že nemovitost vidí mnohem více potenciálních zájemců v dané lokalitě a kupec se díky tomuto najde mnohem dříve, což prodávající jistě ocení. Opravdový profesionál Vám nabídne i možnost PPC inzerce nemovitosti.

 

Jak komunikovat se zájemci, kteří přijdou na prohlídku nemovitosti?

Profesionální makléř má zkušenost, díky které umí rychle odlišit „vážné“ zájemce od pouhých „realitních turistů“. Prohlídky nemovitostí s desítkami různých zájemců nejsou obecně žádný med. Jak mluvit se zájemci o nemovitost se na realitních kurzech vyučuje hodiny. Profesionál umí vzbudit důvěru a v klidu zodpovědět všechny otázky potencionálního kupujícího.

 

Jak ochránit prodávajícího před případnou budoucí reklamací ze strany kupujícího?

Ano, k tomu slouží tzv. inspekce upravená v občanském zákoníku. Každá transakce v kupní smlouvě totiž obnáší ochranou lhůtu 5 let, během níž může kupující vznést reklamaci na nesdělené závady na nemovitosti. Kupující může požadovat část svých finančních prostředků zpět, pokud prokáže, že zakoupená nemovitost nebyla v okamžiku zakoupení řádně zdokumentována, a označí závady jako úmyslně zamlčené. A právě proti tomu inspekce prodávajícího chrání. Nepopisuje případné vady jako výraz špatného stavu, pouze o nich vede konkrétní záznam a informuje kupujícího o aktuálním stavu nemovitosti bez úmyslu cokoliv zamlčovat. Součástí popisu inspekce jsou přitom i konstrukce a vybavení, které žádné vady nemají.

více na www.dagmarbacova.cz

ukázky mojí práce na: https://www.youtube.com/channel/UC7scbY_NC8NJqArvbHOrw5A?view_as=subscriber

 

Dagmar Vokřál Báčová

prodej privátních i komerčních nemovitostí

prodej nemovitostí v exekuci a v insolvenci

od roku 2011 v realitní kanceláři Century 21 Ruby Praha

od roku 2017 vlastní realitní kancelář

členka Asociace realitních kanceláří ČR

vzdělání: státní zkouška v oboru prodeje nemovitostí

profesní klasifikace Obchodník s realitami 66-042-M

pomohu vám najít šťastný domov, prodat se ziskem, a bez stresu a zbytečných starostí

spokojení klienti jsou pro mě největší motivací

více na: www.dagmarbacova.cz

tel.: 725 293 246

 

Comments are closed.